7/10/13

Τι θα κάνεις εις τους κήπους?


Αγαπητό μου ημερολόγιο
Σήμερα το πρωί  ξύπνησα με μεγάλη χαρά γιατί  θα πήγαινα εις τους κήπους..
Οι κήποι είναι κάτι υπόστεγα με γλάστρες...
Στους κήπους υπάρχει κόσμος που τρέχει σαν πανικόβλητος να πάρει σπόρους
...γιατί έχουν και σπόρους οι κήποι..
Αλλά θα σου τα πώ απ την αρχή για να καταλάβεις..
Με πήρε τηλέφωνο η φίλη μου η Ευγενία και μου είπε τό και τό..
Εντάξει της απάντησα εγώ ..και πως θα πάμε??
Με το τρόλεϊ ..το 11 μου απάντησε..Θα συναντηθούμε  στο Σύνταγμα..

Αφού πλύθηκα ντύθηκα έκανα και την πρωινή μου προσευχή  ξεκίνησα να πάρω το τρόλεϊ το 11 που πάει στους κήπους..
Μόλις βγήκα στο δρόμο, γύρισα πίσω για να δώ αν είχα κλείσει το νερό..αν είχα δέσει τον Κώστα και αν είχα κλείσει την κουζίνα..
Όλα ήταν εντάξει ...
Βγαίνοντας όμως πάλι απ την πολυκατοικία, άρχισα να τουρτουρίζω και ξαναγύρισα πίσω να βάλω σακάκι..
Εκείνη τη στιγμή χτυπάει το τηλέφωνο..Ήταν η Ευγενία..
- Που είσαι μου λέει .. σε περιμένω στην είσοδο του μετρό στο Σύνταγμα..
- Μέσα στο τρόλεϊ είμαι της απαντώ..ενώ  κρατούσα τη μουσούδα  του Κώστα κλειστή  μην αρχίσει και γαβγίζει..
Στη στάση περίμενα...περίμενα ..περίμενα.. το 11 τρόλεϊ δεν περνούσε..
Μόνο το λεωφορείο  το 209  περνούσε και ξαναπερνούσε , για να μου σπάσει να νεύρα μου..
Μόλις μου τα έσπασε μου ήρθε μια φλασιά..
Αυτό το λεωφορείο θα με πήγαινε αμέσως στον προορισμό μου ..Τι κόλλημα είχα πάθει με το τρόλεϊ το 11  που θα χρειαζόταν να περπατήσω κιόλας για να πάω Σύνταγμα?


Όταν έφτασα η Ευγενία μόνο που δεν με έδειρε.. Σπόρους είχε πάρει ..Τους μοίραζε το Πελίτι..
Εγώ πάλι πήρα φωτογραφίες  πρόλαβα και ένα φακελάκι με ντοματάκια Σαντορίνης και ένα με ροβίτσα..Τι θα την κάνω τη ροβίτσα δεν ξέρω...αλλά είναι και το κατοχικό σύνδρομο που κληρονόμησα .. ήταν και τζάμπα..

Διανομή σπόρων

 Πελιτιανοί
Μετά πήγαμε στην πλατεία Κοτζιά ..γιατί εκεί ήταν οι κήποι..


Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ !!!!!!!!!!( έχω μύτη εγώ..ως ρεπόρτερ.. )
 Συνάντησα και δυο ενδιαφέροντες "τύποι" ο ένας ήταν ο Δήμαρχος Αθηναίων και ο άλλος ήταν ένα αγόρι με τόσο εκφραστικά μάτια  που όλο γελούσε και έκανε χειραψίες και τον φωτογράφιζαν .. δεν ξέρω ποιος ήταν.. αλλά αφού τον φωτογράφιζαν είπα ας τον φωτογραφίσω κι εγώ..
Ο Δήμαρχος μου είπε :
- Μη με φωτογραφίζεις από τόσο κοντά ..κι εγώ αναρωτήθηκα: Μα αφού δεν έχει ρυτίδες...τί φοβάται?? Αλλά δεν είπα τίποτα..


Τούτος δεν ξέρω ποιος είναι ..μαλλον κάποιος σπουδαίος..
 Οι κήποι ήταν  όπως σας είπα στην αρχή..Υπόστεγα με γλάστρες..
Πήγα να κόψω ένα ρόδι αλλά η Ευγενία με μάλωσε..
- Όχι ρε ζώον μου λέει .. ανθοκομική έκθεση είναι..τα πουλάνε...
Δενδροανθοπροαγωγοί το λοιπόν???
Που καταντήσαμε Παναγία μου...
Δεν μου έμενε  τίποτα άλλο να κάνω παρά να αγοράσω κι εγώ τρία  παραδοσιακά φυτά της ελληνικής υπαίθρου..

Το εστραγκόν
Η στέβια

Το goji berry

Ένα εστραγκόν, μία στέβια  και ένα δενδράκι γκότζι μπέρι..

Τουλάχιστον θα κάνω Πάσχα στο μπαλκόνι μου με άρωμα Ελλάδας ...
Άσε που η ιστορία πάει πολύ πιο πίσω..αφού δεν θυμάμαι που το είχα διαβάσει...  ότι οι αρχαίοι Έλληνες μέσα στο γάρο που έφτιαχναν έβαζαν και εστραγκόν...

Αγαπητό μου ημερολόγιο..
Πως διάολο θα αναστήσω τα φυτά θερμοκηπίου στη βεράντα μου ένας θεός ξέρει..
μπας κι έκανα βλακεία που τα πήρα? Πάλι από σβέρκο ψώνισα???

Από κεί λέω της Ευγενίας είναι η πλατεια Κοτζιά..Κοτζάμ Θόδωρος..ΔΕΝ ξέρει??

20 σχόλια:

Χρυσαυγή είπε...

Μα το Θεό, μόλις ανακάλυψα το μπλόγκ σου!!!! Θα σε έχω υπό στενή παρακολούθηση!!! ;)

Χρυσαυγή είπε...

Α!!! Και με γειά το δενδρίλιο και τα λοιπά φυτά! Καλή σοδειά εύχομαι!!!

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Μα τον Τουτάτη.. σοβαρολογείς?
Εχω και την Μαϊστρα, αδελφή του Γιουκαλιλιού !!
Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!

VAD είπε...

Μα γμτ τη γκίνια σου,όπου πας δεν απομενει σποράκι:)
-Λοιπόν,δοκιμασε να μασουλήσεις φυλλαράκι στεβιας,γλυκυτατο!
-Γκότζι μπέρι,λενε πως εχει 400 φορές περισσότερες βιταμινες απο ενα ακτινιδιο,σκετο τουρμπο δηλαδή!

Αντε,μακάρι να πιάσουνε...

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Ευχαριστώ Χρυσαυγή!!
Μού έδωσες πολύ κουράγιο με τις θερμοκρασίες που έγραψες που μπορει να αντέξει η γκοτζιμπεριά μου..
Επίσης είδα ενα σχόλιο στο μπλόγκ σου..και πράγματι ταιριάζουν τα φρουτάκια με τα Χριστούγενα καθώς και το χιονισμένο κέικ σου!!
Βάλε τώρα το μυαλό σου κάτω να σκεφτείς τι αλλο μπορούμε να κάνουμε γιατί εχω πολλά όνειρα για το δέντρο μου..
Μέχρι εξαγωγές στο Θιβέτ θα κάνω..
Και επίτέλους !! Θα αγοράζετε Ελληνικά προϊόντα.. Τα δικά μου βεβαίως!!!

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Βασίλη!!
Τη δική σου γκίνια!!
Διότι θα σου έστελνα κι εσένα!! Χα χα!
Αλλά όπως είδες η μέρα μου άρχισε στραβά!!
Δοκίμασα στέβια!!
ναι είναι γλυκιά..
Και όταν πήγα να την περιποιηθώ, να την στυλώσω ,να την ποτίσω, να βγάλω τα ξερά φύλλα, λέω: δεν τα τρώω?? Και τα έφαγα!!!! Χαχαχα!! Πολύ πιο γλυκά απ τα πράσινα!!

AMANTA είπε...

Καλά έκανες και πήρες φυτά. Έσπειρα στέβια και δεν φύτρωσε τίποτα. Δύσκολο φυτό λένε. Φύτεψα γκότζι μπέρι και ξεράθηκε, μάλλον ακατάλληλο πηλώδες έδαφος. Εστραγκόν ψάχνω, όταν προκόψουν τα δικά σου φυτά θα φτιάξεις και ένα γλαστράκι για μένα :-). Φιλιά στον Κώστα!

AMANTA είπε...

Καλά έκανες και πήρες φυτά. Έσπειρα στέβια και δεν φύτρωσε τίποτα. Δύσκολο φυτό λένε. Φύτεψα γκότζι μπέρι και ξεράθηκε, μάλλον ακατάλληλο πηλώδες έδαφος. Εστραγκόν ψάχνω, όταν προκόψουν τα δικά σου φυτά θα φτιάξεις και ένα γλαστράκι για μένα :-). Φιλιά στον Κώστα!

Ελιά Μαϊστρα είπε...

ΑΜΑΝΤΑ
Τα πήρα μεν αλλα δεν πιστεύω πως θα μου ζήσουν δε..
Είναι φυτά "φορτσαρισμένα "
και θερμοκηπίου και άγνωστο άν θα τα βγάλουν πέρα στο μπαλκόνι μου..
Δεν εχω και ιδέα από περιποίηση τέτοιων φυτών..
Αν ζήσουν ..ευχαρίστως να σου φυτέψω απ όλα!!

Ο Κώστας κάνει άρφ!! άρφ!! και
ανταποδίδει !! :) :)

BloG-_o_-SatIRuS είπε...

Κηπουρική πάνω απ' όλα!
Το γκότζι προσοχή από τον τετράνυχο.
Εμένα μου τα ρήμαξε! Ειχα 5 κι έμεινα με ένα... Κατά τ' άλλα "σκυλί".
Το ένα που απόμεινε το έφαγε ο σκύλος, σχεδόν το ξερίζωσε, και "ξαναπέταξε" πάλι

Ελιά Μαϊστρα είπε...

SatIRμπέη'μ
Καλώς ήρθες και πάλι..
Μεγάλο σφάλμα που μου έδωσες να καταλάβω ότι ασχολεισαι με την κηπουρική.. Σε ησυχία δεν θα σ αφήσω..
Μα είναι δυνατόν τετράνυχος σ αυτό το φυτό?? Μου φαίνονται τα φύλλα του ανθεκτικά!!
Πως τον καταπολεμάς??
Σε τι χώμα να τον μεταφυτέψω??
Να τον τοποθετήσω ανατολικά ή νότια του μπαλκονιού??
Πόσο νερό θέλει??
Χρειαζεται λίπασμα??

ΥΓ. Δεν φταίω εγώ...τα ήθελες και τάπαθες..
Απάντα τώρα.. σ άπαντα..
:)

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Το άρθρο: "Τον" ...λάθος..
Παρασύρθηκα απ ΤΟΝ τετράνυχο..

BloG-_o_-SatIRuS είπε...

Μέχρι και τον τετράνυχο θες να μεταφυτεύσεις?? χαχαχαχα! Δεν ξέρω αν υπάρχει...τετρανυχόχωμα!!!χαχαχα!

Λοιπόν εμένα το μοναδικό πλέον γκότζι που μου απέμεινε, είναι στο προσωρινό στάδιο της γλάστρας περιμένοντας να γίνει κανονικό δεντράκι για να το βάλω σε χώμα. Ίσως άλλοι να το έχουν μόνιμα σε γλάστρα? Δεν ξέρω. Είναι και για μένα λίγο άγνωστο σαν φυτό. Το έχω σε γλάστρα με φυτόχωμα του επορίου εμπλουτισμένο με κάποια θρεπτικά, όπως το χώμα που σπέρνουμε τα φυντάνια (τομάτα μελιτζάνα κλπ). Δεν το πολυέψαξα γιατί έχω σκοπό όταν το βάλω σε έδαφος τότε να ασχοληθώ πιο σοβαρά με την λίπανσή του. Μέσα στην γλάστρα πάντως θέλει μεγάλη προσοχή το λίπασμα γενικώς.
Για το έδαφος διαβάζω: "χρειάζεται ελάχιστη λίπανση στον πρώτο χρόνο και αυτό εξαρτάται, από το πόσο πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία είναι το χωράφι μας.
Μία με δύο κουταλιές της σούπας, υδατοδιαλυτό λίπασμα 20–20–20 (δηλαδή 20% Άζωτο - 20% Φώσφορος ­– 20% Κάλιο), σε κάθε Γκότζι Μπέρι (Goji Berry) μόλις αρχίσει η ανθοφορία του, είναι ότι χρειάζεται για τον πρώτο χρόνο.
Τα επόμενα χρόνια γίνονται λιπάνσεις, δύο φορές το χρόνο. Μία βασική λίπανση το χειμώνα και μία με την έναρξη της ανθοφορίας.

Οι ποσότητες ανά φυτό Γκότζι Μπέρι για τα επόμενα χρόνια θα ανακοινωθούν μόλις ολοκληρωθούν οι δοκιμές μας και θα μπορούμε να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα."
Εδώ:
http://egoji.gr/

Δεν νομίζω να έχει πρόβλημα με τον ήλιο, εγώ τα έβαλα σε μέρος με πολλές ώρες ήλιο και ήταν μια χαρά.
Ο τετράνυχος δεν χαμπαριάζει, εμένα μου χτύπησε (πριν λίγες μέρες)και μια φουντουκιά που έφτιαξα από μόσχευμα αλλά δεν θα της κάνω τίποτα γιατί θα ρίξει τα φύλλα έτσι κι αλλιώς σε λίγο, και θα την προσέξω την άνοιξη που θα ξανανοίξει.
Υπάρχουν διάφορα φάρμακα για τετράνυχο με τα πιο δραστικά να είναι δυστυχώς τα χημικά...
Για προληπτικά δεν ξέρω, αλλά όταν το προτελευταίο μου γκότζι "μάδησε" από τον τετράνυχο τον Ιούλιο, έκανα προληπτική "επέμβαση" στο τελευταίο με βρέξιμο θείο κάθε 10 μέρες περ. και την γλίτωσε!
Δυστυχώς υπάρχει τετράνυχος στην αυλή και πρέπει να πάρω ολοκληρωτικά μέτρα για την εξόντωσή του αλλά ψιλοφοβάμαι με τα πιτσιρίκια τα σκυλιά τα γατιά, άσε...
Ευνοείται ο 4νυχος, από την πολλή ζέστη και ξηρασία, δεν του αρέσει η υγρασία. Τώρα που θα αρχίσει να πέφτει η θερμοκρασία λογικά δεν θα έχεις πρόβλημα, θα ρίξει και τα φύλλα το γκότζι σου, αλλά από την άνοιξη που θα ξαναπετάξει και μόλις αρχίσουν οι ζέστες να έχεις το νου σου!

Αν θες μπορείς να αγοράσεις καρπούς γκότζι αποξηραμένους από μαγαζί με βιολογικά να βγάλεις τα σποράκια από καμιά 10ρια (και πολλά είπα) αφου μουλιάσεις πρώτα τους καρπούς σε νερό αποβραδίς και να τους σπείρεις. Φυτρώνουν πανεύκολα!! Δοκίμασε!!


Και κάτι τελευταίο. Ό,τι είναι σε γλάστρα θέλει πότισμα όπως οτιδήποτε άλλο είναι σε γλάστρα...!! Σε φώτισα ε??!
Λοιπόν ό,τι λέγεται και γράφεται για φυτά ανθεκτικά σε ξηρασία ή που αγαπούν την ξηρασία κλπ, ισχύει μόνο όταν είναι στο έδαφος (δεν μιλάω για κάκτους και άλλα περίεργα αλλά για "κανονικά" φυτά).
Όταν είναι σε γλάστρα θέλουν το πότισμά τους κανονικά.
Ρώτα εμένα το χαζό τί έπαθα με ένα μαστιχόδεντρο που επηρεάστηκα από ό,τι διάβαζα πως "αγαπά την ξηρασία και μπορεί να το ξεράνει η υγρασία", φοβόμουν να του ρίξω νερό στην γλάστρα και μου ξεράθηκε.....
Και δεν μπορώ να βρω άλλο εδώ και 4-5 χρόνια..... :(((
Αυτά..!

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!!
Με το τελευταίο κλαίω απ τα γέλια!!

Εγώ έδαφος δεν έχω.. Προσπαθώ να κάνω τον κηπουρό με τα ψέμματα..αλλά είναι μεράκι τι να κάνουμε??
Το δεντράκι μου είναι ακόμα στο μικρό γλαστρακι με το οποίο το αγόρασα ..γιατί φοβάμαι να το βάλω σε μεγαλύτερη γλάστρα αφού δεν ήξερα και τι χώμα θέλει!!
Τώρα θα το τολμήσω..
Πιστεύω να τα καταφέρω...
Όλες σου οι πληροφορίες είναι σημαντικές γιατί κι εγώ απ αυτά τα φυτά δεν έχω ιδέα..
Τετράνυχους στο μπαλκόνι μου έχω κι εγώ και φοβάμαι τα χημικά για τον κώστα μην τον στείλω καμιά ώρα .. Μου είπε ένας φίλος μου για ένα σκεύασμα με αλεύρι νερό και ζωικό βούτυρο, αλλά δεν το δοκίμασε κι εκείνος ακόμα..
Να αρχίσω λες να τον ταΐζω με τέτοια μέχρι να σκάσει??
Θα ξαναδιαβάσω προσεκτικά ότι μου έγραψες θα κοιτάξω και το λίνκ
και θα σπείρω αφού γίνεται!!

Σάτυρε σ ευχαριστώ πολύ που ασχολήθηκες τόσο με τις απορίες μου
και να μου λές πότε πότε για την πρόοδο των φυτών σου!!
Καλό βράδυ

BloG-_o_-SatIRuS είπε...

Αν η γλάστρα του είναι μικρή και νομίζεις πως πρέπει να μεταφυτευθεί, πάρε μια γλάστρα αρκετά βαθιά επειδή το γκότζι κάνει ρίζα σε βάθος πιο πολύ κι όχι τόσο σε πλάτος.
Και εκεί που θα την πάρεις, αν είναι μαγαζί με γεωργικά, καλού κακού ρώτα και τί χώμα να πάρεις για γκότζι.
Έτσι για να είσαι σίγουρη γιατί εγώ έκανα του κεφαλιού μου και τα φύτεψα..!
Μπορεί να σου δώσει κανένα πιο ειδικό χώμα για γκότζι.

Ο τετράνυχος δύσκολα παλεύεται με βιολογικά. Και ακόμα πιο δύσκολα εξαλείφεται, κι αυτό σου το λέω εγώ που είμαι φουλ υπέρ των βιολογικών. Προληπτικά δεν ξέρω πώς μπορεί να γίνει με βιολογικά επειδή δεν ξέρω αν έχουν δράση προληπτική. Κάποια περιορίζουν τον τετράνυχο αφού όμως εμφανιστεί, αλλά με πολύ κόπο και δύσκολα τον εξαλείφουν ειδικά άμα υπάρχουν τα...αυγουλάκια του απο δω κι από κει, (πχ στο χώμα κάποιας γλάστρας ή σε παλιά ξερά φύλλα κλπ).
Καληνύχτα!

BloG-_o_-SatIRuS είπε...

Α, και δεν χρειάζεται να ευχαριστείς. Άλλο που δεν ήθελα, να αρχίσω την...φυτολογοδιάρροια!!!

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Επειδή , πάντα ύστερα από μια ενδιαφέρουσα συζήτηση έρχεται ο προβληματισμός και η σκέψη γι αυτά που είπε κανείς και γι αυτά που άκουσε
έτσι κι εγώ έπεσα σε βαθιά συλλογή αρκετές ώρες και σήμερα μπορώ να μας ρωτήσω:
- Ωρέ Σάτυρε !! Γιατί τα πήραμε τα γκοτζιμπέρια??

Η Ελιά μου απάντησε :
- Γιατί μ αρέσει να γνωρίζω φυτά άλλων τόπων όπως και φαγητά..

- Ωραία της απαντώ κι εγώ..
Τα γνώρισες ...τα είδες , τα δοκίμασες, μια αηδία είναι μπροστά στα δικά μας άγρια βατόμουρα π.χ. και πιο πολύ φέρνουν σε καρπό στύφνου προς το γλυκό..
Θα συνεχίσεις κι εσύ τώρα να καλλιεργείς και να τρως ό,τι σου κινεί την περιέργεια...??

Δεν μου είπε τίποτα γιατί ήξερε πως θα της αρχίσω πάλι τον εξάψαλμο τύπου: ...γουρούνια!! Φάγατε , βατράχια φάγατε ,, στρουθοκαμήλους, φάγατε ότι περπατάει , κολυμπάει και πετάει, ...βάζετε τώρα χέρι και στην παγκόσμια χλωρίδα??

Κιχ δεν έβγαλε....παρά πήγε και μάζεψε τα περίεργα της δεντράκια και τα έβαλε στην άλλη άκρη της βεράντας, από φόβο μην της τα φέρω στο κεφάλι ,
και εγώ ..επιδεικτικά άρχισα να μιλάω με τη μουσμουλιά μου. την νεραντζιά , την συκιά , την ελιά, ( όλα σε γλάστρες ) κάνοντας πως δεν την ακούω που με στόλιζε με επίθετα ..όπως:
-βλαμμένη.. τοπικίστρια , παραδοσιακή, Πατριδολάγνα,Που δεν σ αρέσει η εξέλιξη, πως με τέτοιους σαν και μένα πως θα πάει μπροστά η χώρα μας ( πολιτικολογεί κι όλας πρέπει να σου πώ )
και πολλά άλλα τέτοια..

Οφείλω να ομολογήσω ..πως ναι..εγώ και η Ελιά είμαστε μια όμορφη ατμόσφαιρα..είμαστε...

Άντε καλημέρες μας Σάτυρε!!!!

BloG-_o_-SatIRuS είπε...

Καλά, και δεν σου είπε η Ελιά πως τα γκότζια είναι, λέει, φουλ στις βιταμίνες τα αντιοξειδωτικά, τα αντιγηραντικά κλπ, κι άμα τα τρώει θα ζήσει 880 χρόνια??
Βέβαια, μυαλό η Ελιά..!
Κι εγώ κι εσύ ας κάτσουμε να τη βγάζουμε με...μούσμουλα και σύκα με τις γνωστές γαστρεντερικές ενοχλήσεις...!!

Ελιά Μαϊστρα είπε...

Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!!

Γι αυτό τα τρώνε όλα αυτά τα περίεργα αι κλώσσαι????
Τώρα κατάλαβα γιατί όλες οι συμμαθήτριές μου φαίνονται καμιά εικοσαριά χρόνια μικρότερες από μένα!!

Ελιά:
- Μμμμμ.... κρύο χιούμορ..
Ξέρετε ρε γομάρια πόσος κόσμος ζεί και βγάζει το ψωμί του τίμια με αυτά τα νέα είδη διατροφής??
Κλέφτες ρε θα γίνουν οι διαιτολόγοι?? Την υγιεινή διατροφή την έχετε ακουστά ..ή πέρα βρέχει??
Ρε άχρηστοι και οπισθοδρομικοί Έλληνες...Ρε..
Δεν ακούτε τη φύση που σας καλεί??
Πως θα ρθεί η πράσινη ανάπτυξη
χωρίς γκότζι, ιπποφαές, αρώνια στέβια..που πρέπει να γεμίσουν οι κάμποι τα βουνά και τα λαγκάδια της Πατρίδας μας απ αυτά

Ελίτσα:
- Μα.....μα..

Ελιά:
- Σκάσε εσύ ..εχουν και σε άλλες χώρες ελιές , αμπέλια , καπνό..
Βρωμοσυνομωσιολόγοι..
Και άμα το βλέπετε και έτσι... Ναι ρε! Αμα σας πάρουν τα χωράφια σας, να μην είναι σπαρμένα με ότι αρέσει στον πελάτη?
Άει σχτρ πια...
Δεν ακούτε και άσματα ..τι να σας κάνω..ρεμάλια..

http://www.youtube.com/watch?v=qe3vrtBMf0Q

BloG-_o_-SatIRuS είπε...

Είπαμε. Αφού γίνανε όλα ένα μάτσο χάλια και δεν βγάζει ο παραγωγός ψωμί ούτε από την ελιά ούτε από το αμπέλι κλπ(για τα μέρη μου μιλάω, αλλά και για το πιο πολλά νησιά με τους μικρούς κλήρους, που ο πιο "μεγάλος" γεωργός έχει 30-40 στρέμματα μαζί με τα κατσάβραχα, τις κατηφόρες και τα γκρέμια!!)
τώρα, κι αφού η αγροτική πολιτική είναι απούσα εδώ και δεκαετίες, βρέθηκε πρόσφορο έδαφος για να κάνουν κάποιοι τζίρους από την "ελπίδα" της νέας καλλιέργειας που αγοράζει ο απελπισμένος μικροπαραγωγός...
Όπως με τις...στρουθοκάμηλους παλιά,
με τα σαλιγκαροτροφεία αργότερα (που χει γεμίσει ο τόπος κτίρια-φαντάσματα),
και πάει λέγοντας...
Δεν πιστεύω πως οι τίμιοι που κάνουν σωστές μελέτες για πραγματικά αποδοτική καλλιέργεια είναι μειοψηφία, αλλά η έλλειψη υποδομών τους παίρνει σβάρνα όλους...